Presolutions

Kaskiweb

Tapanilassa laitoin markkinointiviestintään vauhtia.

Työtehtäväni Tapanilan Urheilukeskuksessa

Sain yhdeksän vuoden aikana aikaiseksi aivan valtavasti asioita. Esimerkkejä Tapanilan Urheilukeskuksen toteutuksista täällä. Työtodistus Tapanilasta täällä.

Kaksisivuinen CV-täällä.

Näihin olen erityisen tyytyväinen:

  1. Asiakkailta saatu palaute tykyvierailuihin liittyen 
  2. Hyvätuottoisen tykypäivämyynnin ja -sisältöjen rakentaminen, koordinoiminen ja kehittäminen
  3. Uudet nettisivut + panoramakuvat
  4. Yhteistyökumppanuudet

Rakensin myyntitiimin työkalut ja käytänteet nettipohjaisiksi. Vastasin internet- ja facebook-sivuista sekä infokanavien ylläpidosta ja kehittämisestä. LiveZhat-palvelun lisäksi rakensin Yammerin avulla henkilökunnan sisäistä viestintäkanavaa ja asiakkaille suunnattuja sosiaalisen internetin palveluja. 

Asiakaslehtemme toimittaminen, lehti-ilmoitukset ja ilmoitustaulujen sisällöt olivat vastuullani. Vastasin myös sähköpostisuoramarkkinoinnista asiakasrekisteriimme kuuluville sekä suorapostituksesta uusille asiakkaille. MosaGym-kuntosalin toimintamallin uudistin täysin, ja myynnin kehittymisen lisäksi saliasiakkaat reagoivat positiivisesti tekemiini muutoksiin. Myös henkilökunta sai vastuuta aiempaa enemmän, joka näkyi tyytyväisinä ilmeinä molemmin puolin tiskiä. 

Loin ripeästi ja kustannustehokkaasti valokuvia, artikkeleita ja muuta viestintäaineistoa. Apunani on aina ollut laaja sisällöntuottajien, internetosaajien ja tekniikkavelhojen verkosto.

Esimerkkejä urheilukeskuksessa tekemistäni toimenpiteistä on täällä.

Myyminen/ yritysryhmille suunnatut palvelut

Päätehtäväni oli yritysryhmille suunnattujen tyky- ja virepäiväpalvelujen myynti ja kehittäminen sekä asiakaskohtaamisten koordinointi. Vastasimme ripeästi kyselyihin ja pyrimme heti ratkaisuihin, joten tarjousten toteutumisprosentti oli yli 75. Vieraanani kävi tyytyväisiä asiakkaita, josta kertoo asiakkailta saatu palaute.

Myynnin tukemiseksi vastuullani olivat myös:

Nettisivujen pääkäyttäjä

Uudistin, optimoin ja yhdenmukaistin internetsivujen ylläpidon. Erityisen ylpeä olen raikkailta sivulta löytyvistä panoramakuvista, harrastajakorteista, poimuri-tiedonkeruuominaisuudesta ja panoramavideoista. Lisäksi lajimaatti.fi -sivun kautta saat selville urheilukeskuksen lajeista sinulle sopivimman/ sopivimmat.

Jaoin päivitysoikeuksia pitäen huolta sivujen yleisestä ilmeestä mm. kuvituksen osalta. Ylläpidin pääkäyttäjänä urheilukeskuksen lisäksi kiipeilykeskuksen ja palloiluhallin nettisivuja. Markkinointiosoite ilomaatti.fi -on normaaliosoitettamme (tapanilanurheilu.fi) helpompi muistaa, ja se ohjaa vierailijat suoraan tykypäivän palveluihin. Aiemmin ilomaatti.fi -osoitteessa oli oma, nykyistä Poimuria vastaava työkalu.

Vastasin myös urheilukeskuksen Facebook-sivusta. Rakensin henkilökunnalle ja asiakkaille erillisiä sosiaalisen internetin välineitä Yammer-ympäristöön. Digitaalisten asiakasjulkaisujen alustana käytimme hetken issuu.com -palvelua. Rakennan käden käänteessä lomakekyselyjä ja (linkistössä näkymättömiä) satelliittisivuja eri asiakasryhmille. 

Nyrkkeilypanorama
Nettisivujen perusta oli panoramakuvissa, kuvassa nyrkkeilyhalli. Lisäksi panoramavideot! 

Tapanilan Liikunta - lehti

Tapanilan Liikunta-lehden toimituspäällikkönä uudistin lehden niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Vastasin lehden sisällöstä, ulkoasusta ja ilmoitusmyynnistä ja artikkelituotannosta. Lehdissä oli kirjoittamiani juttuja ja ottamiani valokuvia. Vuodesta 2015 alkaen lehti ilmestyy 32-sivuisena digijulkaisuna. Lisäksi julkaisimme ilo-lehtistä, joita oli tarkoitus tehdä Tapanilan Liikunta-lehteä useammin.

Pyrin hakemaan lehteen toimituksellista näkökulmaa erilaisilla human interest - sisällöillä. Lehdessä onkin ollut juttuja mm. Matti Röngän kirjahahmosta, joka treenaa urheilukeskuksessa, sekä formulakuski Emma Kimiläisestä, joka on treenannut ikänsä tiloissamme.

Aikaisemmin julkaistut lehdet ovat täällä.

Myynnin työkalut

Rakensin myynnin seurannan työkalut nettiin, jolloin tarjoustilanten seuranta tehostui. Käytin värikoodeja helpottamaan seurantaa, joka oli asiakaspalvelun lisäksi myös laskutuksemme ja kahvilamme täytettävissä osaltaan.

Työpohjien ollessa netissä niiden muokkaaminen ja asiakkaille lähettäminen oli koko myyntitiimin hallussa. Erilaiset valmiit ukaasit tarjouksen eri vaiheissa nopeuttivat tarjousten tekemistä, samoin kuin esijaottelu hintatietoja- ja tarjousasiakkaisiin kummallekin räätälöidyillä työpohjilla.

Videot ja imitaatiot

Tuotin käsikirjoituksia ja leiskoja, joiden pohjalta joko kumppanini tai minä itse tuotimme pienimuotoisia elokuva- ja kuvakoostetuotantoja. Täällä on 3d-mallinnettu yleisvideo, joka on toteutettu käsikirjoitukseni pohjalta. Täältä voit katsoa versioni (tutusta elokuvakohtauksesta) pieleen menneen tykypäivän syistä ja seuraamuksista.

Kurkistapa myös jousiammuntavideo täältä ja veitsenheittovideo täältä. Täällä on esimerkki imitaatiosta, joita käsikirjoitin keilahalliin ja ilomaatti.fi - palveluun.

Strategiatyö

Myynnin ja markkinoinnin lisäksi olin mukana kehitystyössä. Erilaiset tilojen muutostyöt ja toiminnan kehittämisen hankkeet olivat erittäin antoisia. Juhlavuoden 2010 aikana laadin toimitusjohtajan parina urheilutalosäätiölle uuden strategian. Koostin liitteeksi selventäviä kaavioita mm. toiminnan painopistealueista. 

Yhteistyökumppanit

Olin tekemässä yhteistyösopimuksia urheilukeskuksen pääkumppani Sinebrychoffin kanssa. HOK-Elannon kanssa tehty yhteistyö on avannut mm. kurssi-ilmoituksillemme väylän Yhteishyvään, jonka kurssitarjonnasta urheilukekuksen osalta vastasin. Uusimpana kumppanina on Func Food Finland Oy, jonka kanssa pääsimme mukavasti buustaamaan kuntosalimyyntiä.

Virepäivää viettämään tulevat yritysryhmät ovat aina saaneet etuhinnat aiemmin Kovanen Yhtiöt Oy:n ja Kajon Oy:n kautta ja nyttemmin Taxia Oy:n kuljetuksista. Lisäksi ryhmät pääsevät voucherilla jonon ohi Hotelli Vantaalle.

Uudet tuotteet

Virkistyspäivien tuotevalikoima jaettiin rivakka- ja rento-lajeihin. 33 vaihtoehdosta löytyy jokaiselle jotakin. Urheilukeskuksen suosikkien (jousiammunta, kiipeily, keilailu) lisäksi tarjolla on mm. tankofutista, syvärentoutusta ja intialaista päähierontaa. Ideoin ja toteutin uusia tuotteita kuten Mosazing Race ja Mosalympialaiset. Koko virkistyspäivätarjonnan löydät täältä.

s

Joukkuevoimistelua ei ollut yritysryhmille, mutta muita iloisten ilmeiden lajeja kylläkin

Tapahtumajärjestelyt

Vastasin iloisten ilmeiden tapahtumien koordinoinnista. Elokuussa pidettävien avoimet ovet - tapahtuman lisäksi olimme mukana useissa Helsinki Highlights-tapahtumaisa sekä alueellisissa HOK-Elannon tapahtumissa. Tapahtumissa jaoimme iloisten ilmeiden ilmapalloja ja muuta aineistoamme. Lisäksi tarjosimme yhteistyökumppaneilemme veloituksetta mahdollisuuden näkyä avoimet ovet -tapahtumassamme. 

Painotuotteet/ julisteet, esitteet, ilmoitukset, tiedotteet

Työstin in-house-mainostoimistomaisesti urheilukeskukselle mm. A3-kampanjajulisteita, tiedotteita, opasteita ja esitteitä. Oman juliste- ja lehtissisällön ideoin ja teen alusta loppuun itse, lehteen tai painoon tarkoitetuissa tuotannoissa oli graafikko varmentamassa mahdollisimman hyvän painotuloksen käsikirjoitukselleni.

Laadin yksityiskohtaiset leiskat lehti-ilmoituksista ja muista tuotannoistamme. Täällä on liettualaiselle yhteistyökumppanilleni koostamani käsikirjoitus 3d-videosta. Iloisten ilmeiden kirja on täällä.

Infokanava

Kilpailutin ja toteutin infokanavaratkaisun näyttölaitteineen. Kolmen erillisen, lähiverkon ylitse päivitettävän infokanavan sisältöön loin uusia sisältöjä ja hyödynnän nettisivujen rss-feedejä. Urheilukeskukselle tuottamani flash- ja videosisältö elävöitti Spinetix-infoluuppia, samoin kuin yhteistyökumppaneiden aineisto.

Täällä on esimerkki flash-pohjaisesta infosisällöstämme.

Myynninedistäminen

Messuosastolle rakennettu reikänaamataulu oli suosittu valokuvaustausta. Auringon paisteen takaavat ilopillerit ilomaatti.fi - osoitteineen olivat haluttuja messuilla samoin kuin iloisten ilmeiden kohtauspaikka - painatuksella varustetut heliumilmapallot. Palvelulupauksemme ja keksimäni slogan "iloisten ilmeiden kohtauspaikka" esiintyi erilaisissa kampanjapaidoissa, viireissä ja muissa painotuotteissa.

Pasi Räisänen GSM 044 3080 022